Az emberi erőforrás (HR) szolgáltatások alapvető fontosságúak bármilyen vállalkozás számára, legyen az kicsi vagy nagyvállalat. Az HR olyan terület, ahol a szakértelem és az emberi kapcsolatok meghatározó szerepet játszanak, és hatással vannak a munkavállalók motivációjára és a vállalat teljesítményére. 

A HR szolgáltatások elsődleges feladata az alkalmazottak kiválasztása és felvétele. A szakértő HR szakembereknek meg kell érteniük a vállalat igényeit és kritériumait, hogy azokat a legjobb jelöltekkel egyeztessék össze. A választási folyamatnak objektívnek és tisztességesnek kell lennie.

A munkavállalók képzése és fejlesztése az HR tevékenységek kulcsfontosságú része. Az HR felelős azért, hogy biztosítsa a munkavállalók számára a megfelelő képzést és fejlődési lehetőségeket. Ez javítja az alkalmazottak készségeit és hatékonyságát. A HR szakembereknek foglalkozniuk kell a munkavállalói kapcsolatok kezelésével is. Az esetleges konfliktusok megelőzése és kezelése, valamint a munkahelyi légkör javítása segít az alkalmazottak jobb teljesítményében és elégedettségében.

A rendszeres teljesítményértékelések és visszajelzések fontosak az alkalmazottak számára. Az HR-nek segítenie kell a vezetőket és az alkalmazottakat abban, hogy megtalálják az erősségeiket és fejlesszék a gyengeségeiket.